tankarna

ta mig tillbaka - eller inte ?
Det var skönt då, slippa allt & alla här ett tag.. men på ett sätt kändes det skönt att komma hem igen.. Men på ett annat sätt vill jag tillbaka endå. Höra all skvaller genom telefonen & slippa vara där och se .. att kunna vara sig själv & bara slappna av och sluta tänka på alla problem.. bara leva för dagen. Man säger ju borta bra men hemma bäst .. men ibland så undrar jag om det verkligen är så.. 

När man verkligen behöver någon, det är då man inser vilka som verkligen bryr sig och vilka som älskar dig på riktigt. Ta aldrig någon förgivet, vänner kommer och går hela tiden . Men familjen och närmaste släkten finns alltid där när man behöver en hjälpande hand.. Även om det inte alltid känns så, så kommer dom närmaste aldrig att lämna dig så som en såkallad vän kan göra.
image5
Tänkte lägga in några dikter som jag har skrivit, gamla som nya.
Skulle vara tacksam om ingen skulle sno dem eftersom att det är mina egna ord.
& allt som jag skriver skriver jag utifrån mitt hjärta & dem flesta handlar om mig!


Det här är mitt liv, och det är precis som ditt.

Du känner depprision och allt går fel precis som mitt.

Åker in och ut hela tiden på socialesn kontor, allt är upp och ner vet inte längre vart du bor.

Alla drar och sliter i dej som en tras docka.

Tiden går så snabbt vafan hur mycket är nu klockan.

Och jag har nu gått in i en tung period.

Jag brukar tänka mej tillbaks i tiden och på den platsen som jag en gång stod.

Känner mina hjärtslag mer för varje dag som går.

Fäller nu en tår och lägger handen på mitt lår.

Känner smärtan sitga mer och frågorna blir flera.

Frågar nu mitt inre skall jag tåla mycket mera?

Och där sitter du precis som jag i samma situation.

Sitter där och funderar skall jag springa till den bron?

Men oron är för hög och modet finns ju inte där.

Vi känner likadant och båda två på smärtan bär.

Den är tung och kall och den bara skär.

Hela tiden, vart vi än går så kommer den alltid finnas där.

Men när du ligger där i din säng och tänker så du knappt får en blund.

Så skall du veta att jag tänker på dej just i denna stund.

För det är ditt liv och det är precis som mitt.

Jag känner depprison och allt går fel precis som ditt.

Den dagen man slutar andas och hjärtat slutar att slå,
är den dagen då alla börjar bry sej och börjar förstå,
det är den dagen då man lär sej att öppna sitt hjärta och släppa ut sina känslor,
det är den dagen då man inser hur kallt det är att gå barfota utan sina skor.
Men det är oxo dagen då allt redan är försent.
för den dagen då man slutar andas och hjärtat slutar slå,
det är DÅ alla börjar bry sej och börjar förstå!!

Kommer du ihåg hur det brukade va?
tiden då det bara va du o ja.
när man alltid såg möjligeheten före det negativa.
när dina ord till mej var, "min kärlek går ej att beskriva"
tänk om det fortfarande kunde vara så.
att framtiden blev det förflutna och nu bara blev då.
men det går inte, det kan aldrig bli så igen.
men jag glömmer aldrig den tiden, den underbaraste i mitt liv min vän.
förut kunde man känna den dära riktiga känslan.
nu vill jag komma här ifrån, men jag kan inte hitta ut för jag har tappat kartan!
nu sitter jag här hos pappa, nu dyker alla minnen upp.
det spelar ingen roll vad jag gör, de kommer alltid nya gupp.
om jag någongång lyckas här, så misslyckas jag där.
nu förtiden ser jag inte möjliheten, för det finns ingen kvar.
nu är sorgen, smärtan, gråten allt jag har.
jag ger folk min kärlek, visar upp mitt hjärta.
men dom stänger sitt innre, och ger mej en obeskrivlig smärta.
jag ska sluta vara snäll, och ta vara på vad jag säger och ta vara på mina ord.
jag ska inte öppna mitt hjärat för någon, tills den dagen jag lämmnar denna jord.

Vad tycker ni:)?


Kommentarer
Postat av: silvia

skriver själv dikter men har slutat och kommer inte riktigt in i det längre , dom här som du skrev va jätte fina verkligen :)

2008-06-06 @ 13:21:09
URL: http://ntioleys.blogg.se/
Postat av: eebosah

samma här, skrev jätte bra förut faktiskt.. men slutade ett tag så det är lite svårare nu faktiskt.. men tack så mkt:)

2008-06-06 @ 22:22:26
URL: http://eebosah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0