a wish ..

If I could make a wish, I would explain my wish like this:

People say love is forever.
Well, I say ; "love is not forever, it start with some kisses and end with a wet cheek"
But I wish love was something real that people could believe in, could it be like that?

- just be ceareful what you wish for, it may come true..


Kärlek är något fint, en gåva från gud. Något man borde ta hand om, ta vara på & behandla med respekt..
Det är en tro, en vacker, helt underbar tro.. det kan oxo vara en önskan.. man delar med sig av sin kärlek till dom som betyder något, till dom som man bryr sig om.. nära & kära, vänner, familj osv.. men just nu så käns det som om folk inte vet vad kärlek är längre, dom behandlar det inte som en gåva från gud, dom tar inte hand om det, dom kastar bort det som om det inte betydde någonting, & just nu så är kärlek & respekt två helt annurlunda ord.. dom borde sitta ihop med varnadra som kött & blod, men det känns som hund & katt.. det finns ingen mening med det.. man leker med andras känslor, ljuger för varandras hjärtan.. should it be like that? .. jag vill ha den äkta kärleken, jag vill kunna känna mig älskad, utan att behöva vara rädd för att förlora den känslan nästa sekund, jag vill kunna veta att den kärlekn jag delar med någon aldrig försvinner.. att den alltid finns där.. & det svider i hjärtat att veta att det finns så hjärtlösa folk, så dom kan lura till sig andra människors känslor, älska med dom, & sedan lämna dom ensama, med 100 olika frågor.. & tro att allring var deras fel.. noo, it shouldent be like this..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0