Första jobb dagen / plocka hallon?

Första dagen på jobbet gick verkligen jätte bra! är så stolt över mig själv (a) ..
Men en sak jag inte är så stolt över är att jag kom försent på första dagen, inte så bra..
Fick panik när jag kom ner till gården, alla satt inne i det lilla huset (där man äter, har möten osv..) så kommer jag dit från ingenstans o lixkom bara, hej? haha.. men men det gick bra, min "chef" sa ingenting som tur var:)

Dagen började med att man kom försent, sedan fick vi plocka hallon, o det var inte lite heller..
För er som inte vet så jobbar jag på en gård, med alla olika slags djur, växter osv..
Jaja, så jag har typ plockat hallon o bär hela dagen..

Men som tur var så jobbade erik där oxo, så en av dom kände jag iaf:)
Menmen, det var en lyckad förstadag job iaf =D
ett bra ställe att jobba på tycker jag, roligt är de där oxo!

Okej, så nu kommer vi till folken som jobbar där, alltså inte praktikanterna..
Chefen är helt okej, förutom hans svenska.. han kommer frå¨n tyskland så det är kanske inte så konstigt..
Men dom anstälda gör mig lite nervös asso.. fick reda på att dom flesta har varit / är alkolister / drogmissbrukare..
Meeeeeeeeeeeeeen men:)

På gården (typ som en bond gård) finns allt!
Allt ifrån hallon, smultron, körsbär äpplen till hästar kossor får grisar & små kyckligs bäbisar =D
Ser verkligen fram emot att jobba där i 3 veckor till!
Får bara hoppas på att vädret blir lite bättre, jobbar ju ute så det skulle vara ett stort +

Blogg ya'll laaater =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0